Star Wars: The Last Jedi Review

SPOILERS
Star wars: The Last Jedi is de tweede film in de derde trilogie en daarmee de achtste film in de Star Wars filmfranchise.
De film begint waar The Force Awakens is geëindigd hierdoor zit je er gelijk weer helemaal in. De film draait net zoals de eerste om Rey (Daisy Ridley), in deze film leert ze om te gaan met haar nieuwe krachten en krijgt ze daarbij hulp van Luke Skywalker (Mark Hamill), die schrikt als hij ziet hoe sterk ze is. De hele film worstelt Rey met de keuze tussen goed en kwaad. Gelijktijdig probeert ze er alles aan te doen om Kylo Ren (Adam Driver) aan de kant van de Resistance te krijgen. Ze is er namelijk van overtuigd dat er nog steeds iets goeds in hem zit en hij nog steeds kan kiezen voor het goede.

Tijdens dit alles werkt de Resistance zich in de nesten, de benzine begint op te raken en de First Order heeft een manier gevonden ze te achtervolgen door Lightspeed. Doordat de benzine opraakt halen de vliegschepen van de First Order steeds meer vliegschepen van de Resistance in en blazen deze op. Poe (Oscar Isaac) helpt Finn (John Boyega) met een plan om de Resistance te helpen. Finn gaat samen met Rose (Kelly Marie Tran) opzoek naar iemand die de code kan breken van de First Order. Dit zou ervoor zorgen dat de First Order de Resistance niet meer kan achtervolgen en de Resistance een kans geven te ontsnappen met Lightspeed.

The Last Jedi is een goed vervolg op The Force Awakens, maar minder goed. Dit heeft naar mijn idee vooral te maken dat er weinig vragen worden beantwoord die The Force Awakens oproept. Er zitten veel meer actiescènes in dan in The de Force Awakens en naar mijn idee beïnvloedden deze scenes het tempo van het verhaal. De scenes zijn een genot om naar te kijken, maar laten minder ruimte over voor het beantwoorden van de vragen en het vertellen van het verhaal. Al met al is het zeker een aanrader om te zien en al helemaal als je een Star Wars fan bent. Je wordt verrast en vermaakt en in spanning gehouden tijdens de gehele film. Het is een film die geschikt is voor jong en oud. Voor het verhaal roept deze film alleen maar meer vragen op. Persoonlijk kan ik niet wachten tot de laatste om te zien waar het allemaal mee eindigt.

Ik heb je nu mijn algemene mening gegeven van de film. Hieronder zal ik naar mijn mening de plus en min punten van de film opnoemen. Hiermee hoop ik een nog beter beeld te geven van wat ik van de film vond.

Plus punten:
  • De film ziet er visueel schitterend uit. De landschappen van Ahch-To en Crait zijn adembenemend om te zien. De scenes in Space zijn prachtig weergeven en de acties scenes zijn een genot om naar te kijken.
  • De band tussen Kylo Ren en Rey... Wow dit vond ik het beste uit de hele film. De manier waarop Kylo Ren en Rey met elkaar in contact staat geeft ruimte voor een interessant verhaal lijn en hoe dit zich gaat ontwikkelen en welke rol dit gaat spelen in de laatste film is absoluut iets waar ik naar uitkijk. De band is zo intens dat het bijna voelbaar is. Dat niet alleen is het super gaaf hoe de Force in deze film gebruikt wordt. De manier waarop Kylo Ren en Rey elkaar kunnen zien en aanraken terwijl ze in het echt mijlenver van elkaar verwijderd zijn. Het feit dat ze er totaal geen controle overhebben, is enorm interessant en zorgt voor grappige scenes.
  • Leia (Carrie Fisher) die de Force gebruikt... Ze is een Skywalker en dat ze gevoelig was voor de Force dat wisten we al, maar dit was de eerste keer dat we haar de Force ook echt zagen gebruiken. Ik vond het een indrukwekkend moment voor haar karakter. En gelijk riep het bij mij de vraag op; Wat kan ze nog meer? Hoe sterk is ze? En gaan ze dit verder uitwerken in de komende film? (Dat laatste zou gaaf zijn, maar helaas onmogelijk denk ik)
  • Scenes die geweldig waren om te zien; gevecht tussen Luke en Kylo Ren, Kylo Ren en Rey die samen vechten tegen de First Order, Kylo die uit woede alle Walkers op Luke laat schieten en hem uiteindelijk niet raakt, Kylo in de lift en uit woede zijn helm kapot slaat en de laatste scene tussen Rey en Kylo waarin ze de deur voor zijn neus sluit. Dit waren stuk voor stuk geweldige scenes om te zien.
  • Kylo Ren verraad Snoke... Dit was super! Zo spannend en onverwachts. De manier waarop Kylo Snoke vermoord in plaats van Rey en daarna de macht grijpt over de First Order was zo spannend om te zien. Een van de beste stukken uit de film naar mijn idee. Vooral omdat Rey denkt dat Kylo Snoke verraad om zich bij haar aan te sluiten, maar als hij dan vervolgens vraagt aan haar of zij zich bij hem en de First Order wil aansluiten is zo enorme twist in het verhaal. Een die ik echt niet zag aankomen en daardoor enorm van genoot.
  • BB-8...Hij moet gewoon genoemd worden. Hij was zo Badass in deze film! Echt geweldig!

Min Punten:
  • Alle scenes met Rose... Ja, ik ben er zo een. Ik vond Rose een leuk karakter, maar ze voegde echt helemaal niets toe aan het verhaal. Persoonlijk vond ik dat ze juist een stoorzender was voor het verloop van het verhaal. Ze zorgde ervoor dat karakter van Finn veranderde en minder grappig was dan de vorige film. Ik had liever gezien dat Finn samen met Poe opzoek ging naar iemand om de code te berekenen, gewoon zodat Poe meer screentime zou hebben en de vriendschap tussen de twee verder verkend kon worden.
  • De onthulling van Reys ouders... Dit was de grootste vraag uit The Force Awakens. Ik heb hier de afgelopen twee jaar zoveel theorieën over gelezen, dat deze onthulling wel heel erg was. Het maakt mij niet zo uit dat haar ouders niemand in het bijzonder zijn. Wel jammer dat ze geen Kenobi of Skywalker is, maar de manier waarop Kylo Ren het bracht en Rey erop reageerde zorgde naar mijn idee voor de teleurstelling. Zo weinig emotie en het moment ging zo snel, dat het in eerste instantie niet tot me doordrong wat er was gezegd.
  • Supreme Leader Snoke (Andy Serkis)... Hij leek zo eng in The Force Awakens. Een echte slechterik, maar we zagen zo weinig van hem in de eerste film dat ik alleen maar benieuwd was naar hoe slecht hij wel niet was en hoe eng. Maar dit was een grote teleurstelling in de film. Uiteindelijk voegde hij weinig toe en ben ik blij dat hij dood is. Kylo Ren is een veel betere slechterik dan Snoke.
  • De dood van Luke... Ze hebben het absoluut op een hele mooie manier gedaan. Het was juist en persoonlijk had ik hem niet dood willen zien gaan op een andere manier. Maar de timing!!! Oh wat een pech. Dat Leia of Luke dood zou gaan leek me wel duidelijk. Maar ik had gehoopt op Leia, de reden hiervoor uiteraard de onverwachte dood van Carrie Fisher in december 2016. Zeker na het bericht van de makers van de films dat fans zich geen zorgen hoefde te maken over het karakter van Leia. Hierdoor ging ik ervan uit dat ze doodging en niet Luke. Het maakte de dood van Luke wel emotioneler moet ik bekennen. Hoe ze het de volgende film gaan doen zonder Carrie Fisher... echt geen idee. Eerlijk gezegd maak ik mij daar wel erg zorgen om. Wat ze ook doen er zullen altijd fans ertegen zijn.
Zo dit was het dan, mijn eerste review! Als je het leuk vind laat me weten wat je zelf vond van de film, in de reacties hieronder!

Xxx - Julie