Justice, The Ewok


Op zondag 21 januari zat ik om 19.25 weer in de Thalyse richting Rotterdam. Mijn laatste bezoek aan huis voor ik naar huis ga in maart. Ik wilde namelijk heel graag naar de tentoonstelling van Star Wars in Utrecht en was bang dat ik het niet meer zou zien als ik langer zou wachten. Ik weet dat de tentoonstelling tot en met 10 maart te zien is, maar ik zag het niet zitten om mijn eerste week thuis daarheen te gaan. En het gaf mij zo een excuus om nog een keer naar huis te gaan.

Ik had zaterdagavond twee tassen ingepakt. Het leek mij een goed idee dat als ik toch naar huis ging om alvast wat spullen mee te nemen.  Ik was alleen even vergeten dat mijn kluisje in Imagination wel lang is maar super smal. Dus dat betekende dat ik beide tassen uit moest pakken om mijn spullen erin kwijt te kunnen. Niet super handig aangezien ik s'avonds na mijn werk moest haasten om de trein te halen naar Gare du Nord. Het was dan ook een heel gedoe toen ik s'avonds bij mijn kluisje kwam. Mijn werkkleding hang ik normaal gesproken netjes op, maar het duurde zolang voor alles weer goed ingepakt was, dat ik mijn kleding maar gauw in het kluisje propte voor ik wegrende naar de RER.
Geen idee hoe, maar ik haalde de trein met gemak en voor ik het wist zat ik in de auto naar huis. Ik kletste de oren van mijn vaders hoofd, over van alles en nog wat. En was dolgelukkig toen ik weer in mijn eigen bed lag.


Maandagochtend ging de wekker voor de tentoonstelling van Star Wars. Pap en ik trokken beide een Star Wars trui aan en gingen op pad. We hadden een beetje pech met de trein... We kwamen achter een goederenwagen terecht en liepen hierdoor een half uur vertraging op en miste dus onze aansluiting. We kwamen een half uur later aan dan gepland en waren hierdoor een kwartier te laat. We hoopte dat ze er begrip voor zouden hebben en ons gewoon binnen zouden laten. Het was totaal geen probleem aangezien we de enige waren... Ja zo stil was het! We waren serieus de enige toen we aankwamen. We dronken een kop koffie en gingen op ons gemak naar binnen.

Star Wars Identities is een hele leuke en active tentoonstelling. Je ziet alle geikte dingen uit Star Wars. Voornamelijk veel kostuums em figuren. Dit omdat de tentoonstelling niet alleen in teken staat van Star Wars, maar ook in het vinden van je identiteit. Je krijgt uitleg over identiteit en hoe dit in elkaar zit. Ze geven voorbeelden door Anakin en Luke Skywalker met elkaar te vergelijken. Het leukste vond ik zelf dat je een eigen Star Wars figuur kon maken gebasseerd op je eigen identiteit. Er werden je allerlei keuzes voorgelegd en aan de hand daarvan werd dit Star Wars figuur gevormd. De manier waarop dit gedaan was, was erg gaaf. Mijn Star Wars Identitie was Justice - The Ewok 😁. Ewoks zijn nu eenmaal super schattig en ik moest die gewoon kiezen.
Doordat we het grootste deel van de tentoonstelling alleen rondliepen hadden we alle tijd om alles op ons gemak te bekijken en te lezen. Dit was echt uitzonderlijk en totaal niet wat wij hadden verwacht.


Persoonlijk vond ik de tentoonstelling een beetje tegenvallen. Er lag iets te veel nadruk op identiteit en naar mijn idee te weinig op Star Wars. Vorig jaar zijn we naar de Harry Potter tentoonstelling geweest en wij hadden verwacht dat het meer was zoals die tentoonstelling. Ik vond dat ze ons wel wat meer hadden mogen laten zien van Star Wars, meer kostuums, details en meer uitleg over de films en hoe deze tot stand zijn gekomen. Maar al met al vond ik het zeker de moeite waard en hebben pap en ik het super gezellig en leuk gehad.


Dinsdag heb ik het lekker rustig aangedaan en gewoon genoten van even thuis zijn. Geknuffeld met de liefste poes ter wereld, hoewel dit uren duurde voor zij dit goed vond. En s'middags ben ik naar mijn oma geweest samen met mijn zus op de fiets. Ik moet bekennen dat ik echt al zolang niet gefietst heb dat dit serieus een uitdaging was. Ik was bekaf toen ik bij mijn oma aankwam... en dat is toch echt maar ongeveer 10 min fietsen.
Het was heel erg gezellig en we hebben lekker geluncht.
De dag vloog voorbij en voor ik het wist zat ik weer in de trein terug naar Parijs.

Xxx - Julie

Reacties

Populaire posts